انتخاب و خرید جواهرات و زیورآلات مناسب، کار ساده ای نیست. بعد از خرید جواهرات، دیگران به جواهرات شما نگاه می کنند و درباره ی آن نظر می دهند. جواهراتی که مناسب شما نباشند، توی ذوق می زنند. اما جواهراتی که برای رنگ پوست و فرم صورت و بدن شما مناسب باشند، شما را زیباتر یا حتا ستاره ی مجلس می کنند. خوشبختانه انتخاب زیورآلات و جواهرات مناسب از قوانین خاصی تبعیت می کند. در این مقاله، نحوه ی انتخاب و خرید زیورآلات و جواهرات را با توجه به تن پوست بررسی می کنیم.
جواهراتی که برای تن پوست شما مناسب هستند
قبل از خرید زیورآلات مناسب، باید تن پوست خود را مشخص کنید. بدین منظور باید اول رنگ سیاهرگ های خود را بررسی کنید. سپس رنگ پوست و رفتار آن را مورد بررسی قرار دهید. به طور کلی، سه تن پوست وجود دارد: سرد، گرم و خنثا.
  • اگر تن پوستتان سرد است، سیاهرگ هایتان به رنگ آبی خواهد بود. رنگ موهای شما احتمالا بلوند، قهوه ای تیره یا سیاه است. چشم های شما احتمالا آبی روشن یا قهوه ای هستند. افرادی که دارای تن پوست سرد هستند، سریع آفتاب سوخته می شوند. پوست این افراد، رنگ پریده است یا حتا به سرخی می زند.
  • اگر تن پوستتان گرم است، سیاهرگ هایتان به سبزی می زند. رنگ موهایتان احتمالا قرمز یا بلوند روشن است. احتمالا چشم هایتان سبز، فندقی یا آبی روشن است. افرادی که دارای تن پوست گرم هستند، به راحتی برنزه می شوند و پوستشان به رنگ قهوه ای اسپرسو یا سیاه تیره است.
  • اگر پوستتان به رنگ قهوه ای اسپرسو یا زیتونی نیست یا به قرمزی نمی زند، دارای تن پوست خنثا هستید. افرادی که دارای تن پوست خنثا هستند، در دسته تن پوست سرد قرار می گیرند.
اکنون که تن پوست خود را تشخیص داده اید، نوبت به انتخاب جواهراتی می رسد که با تن پوست شما همخوانی داشته باشد.
  • افرادی که دارای تن پوست سرد هستند، بهتر است از سنگ های قرمز، ارغوانی یا آبی استفاده کنند. سنگ های قرمز عبارتند از یاقوت سرخ، لعل و تورمالین. سنگ های ارغوانی عبارتند از آمیتیست، فلوریت و یاقوت کبود. سنگ های آبی عبارتند از یاقوت آبی، توپاز و زمرد کبود. اگر نمی خواهید خیلی برای سنگ جواهر هزینه کنید، می توانید از سنگ های مصنوعی مثل کوبیک زیرکونیا که ارزان تر هستند استفاده کنید.
  • بهترین فلز برای تن های سرد، فلزهای سفید مثل نقره یا طلای سفید است.
  • افرادی که دارای تن پوست گرم هستند، بهتر است از سنگ های زرد، نارنجی یا سبز استفاده کنند. سنگ های زرد یا طلایی عبارتند از سیترین، یاقوت زرد و زیرکن. سنگ های نارنجی عبارتند از لعل منگنز دار، توپاز سلطنتی و ماه سنگ. سنگ های سبز عبارتند از زمرد، یشم و زبرجد سبز.
  • بهترین فلز برای تن های پوست گرم، فلزهای زرد مثل طلای زرد یا مس است.
  • الماس یا سنگ های مصنوعی مشابه آن مثل کوبیک زیرکونیا برای تمامی تن های پوست مناسب است.
  • کسانی که تن پوست خنثا دارند می توانند از همان سنگ ها و فلزهای تن های پوست سرد استفاده کنند.
اگر به مروارید علاقه دارید، باید مرواریدهایی را انتخاب کنید که برای تن پوست شما مناسب هستند. مرواریدها غالبا در سه رنگ دیده می شوند. اکثر مردم با مروارید سفید آشنا هستند. اما مرواریدهای سرخ و نقره ای هم در طبیعت یافت می شود.
  • افرادی که دارای تن پوست سرد هستند، بهتر است مرواریدهای سفید یا سرخ استفاده کنند.
  • بهترین رنگ مروارید برای تن های پوست گرم، نقره ای ست. اما مروارید سفید هم برای این دسته از افراد مناسب است.
خرید زیورآلات
اکنون که با نحوه انتخاب زیورآلات طبق رنگ پوست خود آشنا شده اید، نوبت به خرید می رسد. فاکتورهایی مثل دوام و عدم ایجاد حساسیت به اندازه ی زیبایی جواهرات اهمیت دارند. جواهراتی مثل طلا، نقره یا پلاتین عموما ایجاد حساسیت نمی کنند. اما هنگام خرید زیورآلات باید به نوع آبکاری و مواد به کار رفته در زیورآلات نیز توجه کنید و مطمین شوید که ضد حساسیت هستند.
زیورآلات زنانه گالری گیوی از بهترین برندهای خارجی  انتخاب و به کشور وارد می شوند. جنس این زیورآلات، نقره ، برنج و طلای خالص است که سه مرتبه با طلا یا پلاتین آبکاری شده است. از اینرو این زیورآلات بسیار بادوام و ضد حساسیت هستند. در ساخت این زیورآلات عموما از سنگ های کوبیک زیرکونیا یا سوراوسکی اصل اتریشی استفاده شده است. برای مشاهده و خرید زیورآلات گالری گیوی ، به بخش زیورآلات گالری گیوی مراجعه کنید. اگر به مرواریدهای پرورشی علاقمندید، می توانید به بخش مرواریدهای پرورشی گالری گیوی نگاهی بیندازید.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.