شاید خیلی به عبارت پلاک اسم دست ساز تو وب سایت های دیگه برخورده باشید اما در این مقاله چند سوال رو برای شما مطرح میکنیم و خودمون به حل و جواب اون ها می پردازیم!

۱- آیا واقعا محصولات دست ساز هستن؟
۲- آیا اصلا پلاک دست ساز ارزشی بیشتر از پلاک ساخته شده با دستگاه لیزر دارد؟
۳-آیا کیفیت پلاک دست ساز بهتره؟

اصلا تا به حال به این سه سوال اساسی فکر کرده بودید؟

پلاک اسم نقره و طلا جزو بهترین ایده ها برای هدیه و کادو هست که در نوع خودش خیلی خاص و منحصربفرده…

پس باید به این نکات توجه کرد!!!شما برای یک پلاک یا هر نوع از زیورآلات دیگه پول قابل توجهی رو میپردازید،پس در نهایت انتظار میره که کاری با کیفیت بالا رو داشته باشید.

وبسایت های طلا و جواهر ، تبلیغاتی طبق باورهای غلط ما ایرانی ها انجام میدن مبنی بر پلاک اسم دست ساز یا زیورآلات دست ساز و …. که نه تنها این نوع از کارها با کیفیت نیستن بلکه از ارزش هنری کمتری هم برخوردار هستن…

پلاک های دست ساز توسط ابزاری به اسم اره مویی ساخته میشوند که بعد از مرحله طراحی سازنده طرح کشیده شده روی کاغذ را روی ورق طلا چسبانده و از روی خط طرح ورق طلا رو برش میزنه.

حالا بالاخره پلاک اسم دست ساز سفارش بدیم یا لیزری؟

اگه بخوایم جواب سوال ۱ رو بدیم باید بگیم که بله ممکنه بعضی از وب سایت ها کار دست ساز به شما تحویل بدن. توجه کنید گفتیم (( بعضی از وبسایت ها !!!!!‌ )) اما اینو هم باید بگیم که منظور از دست ساز در اینجا یعنی به صورت صد در صد دست ساز!!! چون کارهای لیزر نمیتونن به صورت  درصدی لیزر باشن و  درصد هم باید بگیم که دخالت دست در ساخت اون کار هست.

بنابراین این نکته واجبه بدونیم که کارهای لیزری هم بخشی از فرآیند ساختشون با دخالت دست همراهه.

اما میریم سراغ سوال دوم:

پلاک اسم صد در صد دست ساز هیییییچ ارزشی بیشتر و بالاتر از پلاک لیزر نداره و فقط به خاطر زحمت بیشتری که برای ساختش هست از شما اجرت بیشتری دریافت میکنن.

اما سوال سوم که باید دقت بیشتری بهش داشته باشیم:

قطعا پلاک صد در صد دست ساز کیفیت پایین تری نسبت به لیزری داره.

چرا؟

-پلاک دست ساز بسیار بی دقت بریده میشه‌ (نصبت به دقت دستگاه لیزر)

-به اصطلاح عامیانه کج و کولگی زیادی داره…

-ممکنه خیلی از نقاط اتصال های پلاک نازک دربیاد که باعث شکنندگی پلاک می شه…

-کار،شیک،شکیل و چشم نواز درنمیاد.

چند نمونه از پلاک های لیزری مارو ببینید و دقت و ظرافت و زیبایی را در آن مشاهده کنید…

 

گردنبند نقره اسم آرزو مدل Givi1615

گردنبند نقره اسم آزاده مدل Givi840 (2)

 

گالری گیوی تمامی کارهای خودش رو با دستگاه لیزر بسیار با دقت انجام میده و تمامی کار در نهایت ظرافت از استحکام و انسجام بالایی برخوردارن که خیالتون رو از یه خرید اینترنتی راحت میکنه .

در آخر باید بگم که چه کار دست ساز باشه یا لیزری در هر صورت این پلاک ها فقط با لیزر برش میخورن ولی اکثر کارهای اون ها با دست انجام میشه و باید گفت که 50 درصد کارهای این نوع پلاک ها کار دسته.

کارهایی مثل جوش دادن حلقه چه یا پاپیون ، اولتر ، پرداخت ، آبکاری … این ها کارهایی هستند که تماما با دخالت دست و با توجه به تجربه دیداری طلاساز یا نقره ساز انجام می گیره.

امیدوارم این مطلب مورد توجهتون قرار گرفته باشه و استفاده بهینه ای ازش داشته باشین…

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.