وقتی گردنبند گره می خورد، باز کردن آن بسیار مشکل است. بعضی وقت ها، هر چقدر که برای باز کردن گردنبند تلاش می کنیم، بیشتر گره می خورد. حتا ممکن است گردنبند ارزشمندمان به کلی پاره شود. خوشبختانه می توانید با چند روش ساده، گردنبندهای خود را باز کنید. ما در این مقاله، نحوه ی باز کردن گردنبند گره خورده را با استفاده از روغن، پودر بچه و پیچ گوشتی توضیح می دهیم. در ضمن نکاتی را یادآور می شویم تا گردنبند شما دوباره گره نخورد.
روش اول: باز کردن گردنبند گره خورده با استفاده از روغن
قبل از شروع به کار، گردنبند را روی یک سطح صاف و محکم مثل میز قرار دهید. سطح صاف و محکم، کار باز کردن گره را راحت تر می کند و مانع از گره خوردن های بیشتر می شود.
  • محلی که انتخاب می کنید، باید دارای نور کافی باشد. به خاطر داشته باشید که گره ها ریز هستند و دیدن آن ها در نور کم مشکل است.
  • می توانید بسته به گردنبند خود، از میز سفید یا سیاه استفاده کنید تا گردنبند و گره های آن به خوبی دیده شوند.
سه روش کاربردی برای باز کردن گره گردنبند (2)لیز،پلاک اسم نقره،پلاک اسم طلا،پلاک اسم استیل،لیزر نقره،لیزر طلا،لیزر استیل،لیزر پلاک اسم،لیزر اسم
اکنون قفل گردنبند را باز کنید. اگر گردنبند شما از چند گردنبند تشکیل شده است، قفل تمام آن ها را باز کنید. با این کار، دو طرف گردنبند آزاد می شود و کار باز کردن گره ها ساده تر خواهد شد.
گردنبند را روی میز به طور کامل پهن کنید تا بتوانید گره ها را تشخیص دهید. هنگام پهن کردن گردنبند، آن را خیلی محکم نکشید. در غیر اینصورت گره ها محکم تر می شوند و ممکن است گردنبندتان پاره شود.
اکنون چند قطره روغن بچه یا روغن زیتون را روی گره ها بریزید. روغن به شما کمک می کند تا زنجیر گردنبند راحت تر بلغزد.
  • روغن بچه و روغن زیتون، هیچ ضرری برای گردنبند ندارند. پس از آنکه گره را باز کردید می توانید روغن را به راحتی بشویید.
دو سوزن نوک تیز را در محل گره قرار دهید. سپس سوزن ها را از هم دور کنید تا گره شل شود. بعد از شل شدن گره، تمام قسمت های گره خورده را به کمک سوزن ها از هم جدا کنید. از آنجا که گره ها ریز هستند، باید صبر و حوصله داشته باشید و عجله نکنید.
  • اگر به سوزن دسترسی ندارید، می توانید از سنجاق قفلی استفاده کنید.
پس از باز کردن گره ها، نوبت به تمیز کردن گردنبند می رسد. می توانید قسمت هایی از گردنبند را که به روغن آغشته شده، به کمک محلول آب و چند قطره مایع ظرفشویی تمیز کنید. پس از آنکه گردنبند را به کمک این محلول تمیز کردید، آن را به خوبی با آب بشویید و توسط حوله یا پارچه نرم خشک کنید.
  • برای تمیز کردن روغن می توانید از تمیز کننده های تجاری مخصوص جواهرات استفاده کنید. اما باید مطمین شوید که تمیز کننده ی مورد نظر برای گردنبند شما ضرری ندارد. همیشه بعد از تمیز کردن گردنبند با این مواد، آن را به خوبی با آب بشویید و خشک کنید.
روش دوم: باز کردن گردنبند گره خورده با استفاده از پودر بچه
پودر بچه، اصطکاک بین زنجیرهای گره خورده را تا حدود زیادی کم می کند. از اینرو کمی پودر بچه در محل گره بریزید. پودر بچه هیچ ضرری برای گردنبند ندارد و به راحتی شسته می شود. بعد از آنکه پودر بچه را روی گره گردنبند ریختید، محل گره را به آرامی به هم بسایید تا پودر بچه به تمامی قسمت های گره آغشته شود.
دو سوزن را در محل گره قرار دهید و سوزن ها را از هم دور کنید تا گره گردنبند شل شود. بعد از آنکه گره کمی باز شد، می توانید قسمت های مختلف آن را با استفاده از سوزن یا دست به راحتی باز کنید.
اکنون چند قطره مایع ظرفشویی را داخل آب بریزید و خوب هم بزنید و گردنبند را داخل آن بشویید. سپس گردنبند را به خوبی با آب شسته و با پارچه نرم یا دستمال توالت خشک کنید.
روش سوم: باز کردن گردنبند گره خورده با استفاده از پیچ گوشتی
در این روش، احتمال آسیب دیدن سطحی که روی آن کار می کنید وجود دارد. از اینرو از یک لایه محافظ روی میز کار استفاده کنید یا سطحی را انتخاب کنید که آسیب دیدن آن برای شما مهم نباشد. مثلا می توانید گردنبند را روی یک کتاب محکم یا یک پادری قدیمی پلاستیکی قرار دهید.
اکنون قسمت نوک تیز پیچ گوشتی را درون گره گردنبند قرار دهید. پیچ گوشتی را به عقب و جلو حرکت دهید تا گره ی گردنبند باز شود.
  • می توانید به جای پیچ گوشتی، از ابزار ظریف دیگری مثل پونز یا سوزن استفاده کنید.
پس از آنکه گره شل شد، می توانید با استفاده از دست یا پیچ گوشتی، قسمت های مختلف را از هم جدا کنید تا گره به طور کامل باز شود.
چکار کنیم تا گردنبندمان گره نخورد؟
یک سر گردنبند را داخل نی نوشابه کنید و آن را از سمت دیگر نی در آورید. سپس قفل گردنبند را ببندید.
  • این روش برای گردنبندهایی با زنجیر ظریف مناسب است. در غیر اینصورت امکان عبور گردنبند از نی وجود ندارد.
یک روش دیگر آن است که گردنبند خود را از جایی آویزان کنید تا گره نخورد. مثلا می توانید از آویزهای مخصوص گردنبند استفاده کنید. اگر به آویز گردنبند دسترسی ندارید، می توانید با استفاده از یک چوب ظریف و دو تکه سنجاق قفلی یا پونز، یک آویز گردنبند درست کنید.
  • به خاطر داشته باشید که سنجاق قفلی یا پونز نمی تواند وزن گردنبندهای سنگین را تحمل کند.
اگر قصد سفر دارید و می خواهید گردنبندها را همراه خودتان ببرید، آن ها را داخل پلاستیک کوچک دربسته قرار دهید و قفل را بیرون پلاستیک بگذارید. تا جایی که می توانید پلاستیک را محکم کنید تا گردنبندتان تکان نخورد.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.