افزایش گرایش به هنر جواهرسازی را باید به فال نیک بگیریم. حضور و تلاش در هر عرصه ای می تواند به رشد کلی آن در جامعه کمک کند. برای همین سعی داریم در این مطلب و به زبان ساده و در حد مقدماتی درباره بهترین روش های آموختن این صنعت ظریف برایتان بگوییم. پس تا آخر این مطلب با ما بمانید.

به مسائلی کلی درباره ساخت زیورآلات پرداخته ام. همان اول بهترین راه کارها برای یادگیری ساخت زیورآلات را آورده ام. این نوشته مطلب نسبتا بلندی است که به مرور و پس از ویرایش به آن اضافه می شود.


آموزش ساخت زیورآلات

برای یادگیری ساخت زیورآلات روش های متفاوتی پیش روی شماست. ویدیوهای آموزشی فراوانی در وبسایت ها و شبکه های اجتماعی دست به دست می شوند. دیدن این ویدیوها خالی از لطف نیست و این امکان را به شما می دهد که بتوانید نسخه های ساده ای از زیورالات را برای خودتان و یا اطرافیانتان بسازید. به عبارت دیگر اینترنت برای آغاز کار و پیدا کردن درک نسبی از این هنر وسیله ی خوب است.

بهترین روشهای آموزش ساخت زیورآلات

ساخت زیورآلات به خلاقیت نیاز دارد. شما با دم دستی ترین وسایل هم می توانید زیورالاتی خاص برای خودتان و دوستانتان بسازید یا حتی آن ها را به کمک شبکه های اجتماعی تان بفروشید و کسب درآمد کنید. پس در وهله اول باید بدانید چرا و به چه منظوری می خواهید آموزش ساخت زیورالات را بگذرانید. اگر برایتان جنبه سرگرمی دارد و تا حدودی به زبان انگلیسی تسلط دارید دنیایی از محتوا (کتاب، مقاله، ویدیو و تصاویر) در دسترس تان است که پایانی ندارند.

یوتیوب یکی از بهترین منابع برای آموزش ساخت زیورالات در منزل و با ابزار ساده است. وبسایت پینترست هم پر است از مطالب آموزشی در این باره. در ایران هم ویدیوهای آموزشی در وبسایت آپارات اشتراک گذاشته می شود که معمولا از یوتیوب و شبکه های خارجی کپی شده اند. سایت wikihow هم تعداد زیادی مثال عملی و قدم به قدم برای ساخت زیورالات دارد.

اما اگر هدفتان فراتر از کنجکاوی و سرگرمی است و به فکر ورود به صنعت ساخت زیورآلات هستید، لازم است که یک کلمه را همیشه با خودتان تکرار کنید: ساختن! تمرین مهم ترین عاملی است که در کنار خلاقیت به رشد شما در این کار کمک می کند.

بهترین روش برای یادگیری ساخت زیورالات، کارآموزی در یک کارگاه زیورالات سازی خوب و حرفه ای است. (توقع نداشته باشید که در قبال کارآموزی به شما پولی پرداخت کنند.) اگر امکان یادگیری در کارگاه زیورالات را ندارید، دوره های آموزشی که در بعضی موسسات برگزار می شوند انتخاب بعدی است.

حواستان جمع باشد: حتما وقت کافی بگذارید و دوره ای را پیدا کنید که از بازدهی آن مطمئن هستید. بعضی از آموزشگاه ها فقط زمانی به شما اجازه بازدید و مراجعه به قسمت کارگاه را می دهند که ثبت نام کرده باشید. از این آموزشگاه ها حذر کنید.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.