شاید هنگام خرید گردنبند سؤال‌هایی مثل: “کدام سایز گردنبند را انتخاب کنم؟ یا کدام گردنبند به من بیشتر می‌آید؟” برای شما پیش بیاید. اگر دنبال خرید گردنبند هستید و در انتخاب سایز آن مشکل دارید، ما به شما کمک خواهیم کرد. در این نوشته سعی داریم سایزبندی گردنبند و روش انتخاب گردنبند را به شما بگوییم:

  • سایزبندی گردنبند
  • انتخاب سایز گردنبند بر اساس گردن
  • چطوری سایز گردن خود را پیدا کنیم؟
  • انتخاب سایز گردنبند بر اساس قد
  • انتخاب سایز گردنبند مناسب با لباس
  • انتخاب سایز گردنبند بر اساس فُرم صورت
  • انتخاب سایز گردنبند بر اساس مناسبت
  • آسان‌ترین راه انتخاب گردنبند مناسب
  • سایزبندی گردنبند مردانه

سایزبندی گردنبند:

در صنعت جواهرسازی استانداردهایی برای سایز گردنبندها وجود دارد. بیشتر سازندگان و طراحان هنگام ساخت جواهرات از این استانداردها کمک می‌گیرند. این سایزها قابل تغییر هستند. در گردنبندهای سفارشی معمولاً سایزها به دلخواه مشتری انتخاب می‌شوند.

سایزبندی گردنبند

  • سایزبندی گردنبند شامل بلندی گردنبند و اسم انتخاب شده برای هر سایز گردنبند است.
  1. گردنبند چوکر بین ۳۵/۵ تا ۴۰/۶ سانتی متر است. این سایز گردنبند بالای استخوان ترقوه قرار می‌گیرد و به گردن می‌چسبد. این نوع گردنبندها را می‌توان با همه‌ی لباس‌ها (به جز یقه اسکی و یقه دیپلمات) پوشید.
  2. گردنبند طوق ۳۵/۵ سانتی متر است و کاملاً به گردن می‌چسبد. این مدل گردنبند مناسب لباس‌های یقه باز است.
  3. گردنبند پرنسسی ۴۵/۷ سانتی متر است و روی استخوان ترقوه قرار می‌گیرد. می‌توانید این گردنبند را با هر لباسی بپوشید.
  4. گردنبند ماتیکی بین ۵۰/۸ تا ۶۰/۹ سانتی متر، گردنبند اُپرا ۷۶/۲ سانتی متر و گردنبند ریسمانی بیشتر از ۷۶/۲سانتی متر است.

انتخاب سایز گردنبند بر اساس گردن:

  1. گردنبند چوکر مناسب گردن‌های بلند است چون گردن را کوتاه‌تر نشان می‌دهد. این گردنبند مناسب گردن‌های کوتاه و پهن نیست چون آن‌ها را پهن‌تر و کوتاه‌تر نشان می‌دهد.
  2. گردنبندهای بلند مناسب گردن‌های پهن و کوتاه است. گردنبند ماتیکی مناسب گردن‌های پهن و کوتاه است چون آن‌ها را بلند و کشیده نشان می‌دهد. این سایز گردنبند بین استخوان ترقوه و سینه قرار می‌گیرد.
  3. اگر گردنتان چروکیده است، گردنبند چوکر نپوشید. این گردنبند توجه‌ها را به سمت گردن شما جلب می‌کند و باعث می‌شود که چروک‌های گردن بیشتر دیده شوند. گردنبندهای بلند برای گردن‌های چروکیده مناسب‌تر است.

چطوری سایز گردن خود را پیدا کنیم؟

یکی از راه‌های انتخاب سایز گردنبند اندازه گرفتن سایز گردن است. در زیر به شما آموزش می‌دهیم که این کار را چطوری انجام دهید:

  1. با استفاده از یک متر نواری (مثل تصویر زیر) دور گردن خود را اندازه بگیرید.تعیین سایز گردنبند
  2. اگر سایز چوکر را برای گردنبندتان انتخاب کرده‌اید، گردنبندی در همین اندازه و سایز بخرید.
  3. برای اینکه گردنبند زیاد به گردنتان نچسبد، ۵ تا ۱۰ سانتی متر به اندازه‌ی دور گردن خود اضافه کنید.

انتخاب سایز گردنبند بر اساس قد:

  1. اگر قدتان بالای ۱۷۰ سانتی متر است. گردنبندهای اُپرا و یا ریسمانی انتخاب کنید. گردنبندهای بلند مناسب قدهای بلند است (پوشیدن گردنبند چوکر باعث می‌شود که قد شما بلندتر و کشیده‌تر به چشم بخورد).
  2. اگر قدتان متوسط است، می‌توانید هر سایز گردنبندی بپوشید.
  3. اگر قدتان کوتاه است. گردنبندهای چوکر و پرنسسی برای شما مناسب است (کوتاه بودن گردنبند باعث می‌شود که کوتاهی قد شما کمتر به چشم بخورد).

انتخاب سایز گردنبند مناسب با لباس:

برای انتخاب گردنبند مناسب با فُرم لباس، می‌توانید مقاله “انتخاب گردنبند مناسب با لباس” را بخوانید. در این مقاله تمام نکات لازم برای انتخاب گردنبند مناسب با فُرم لباس را ذکر کرده‌ایم.


انتخاب سایز گردنبند بر اساس فُرم صورت:

  1. بر اساس استانداردهای زیبایی صورت‌های بیضی شکل می‌توانند هر سایز گردنبندی بپوشند.

صورت بیضی

۲. گردنبندهای کوتاه مناسب صورت‌های قلبی، مستطیلی و مربعی (صورت‌های کشیده) است. پوشیدن گردنبندهای کوتاه باعث می‌شود که کشیده بودن این مدل صورت‌ها کمتر دیده شود.

 

صورت قلبی و مستطیلی

۳. گردنبندهای بلند مناسب صورت‌های گرد است. این نوع گردنبندها صورت‌های گرد را کشیده نشان می‌دهند.

 

 

صرت گرد


انتخاب سایز گردنبند بر اساس مناسبت:

گردنبند خود را مناسب با جشن‌ها و مناسبت‌ها انتخاب کنید. مثلاً در مراسمات رسمی گردنبندهای کوتاه بپوشید. اما اگر یقه لباستان پوشیده است، می‌توانید گردنبند بلند بپوشید.


آسان‌ترین راه انتخاب گردنبند مناسب:

یکی از گردنبندهایی را که بیشتر از همه‌ی گردنبندهایتان دوست دارید، انتخاب کنید. قفل آن را ببندید. بعد از بستن قفل بلندی آن را با خط کش اندازه بگیرید. این اندازه را دو برابر کنید. این ساده‌ترین راه برای انتخاب سایز گردنبند است.


سایزبندی گردنبند مردانه:

گردنبند ۴۵/۷ سانتی متری:

کوتاه‌ترین سایز گردنبند مردانه است. معمولاً گردنبندهای مهره‌ای را در این سایز می‌سازند. این مدل گردنبند مناسب تی شرت‌های یقه گرد است.

گردنبند ۵۰/۸ سانتی متری:

رایج‌ترین سایز گردنبند مردانه است و روی استخوان ترقوه قرار می‌گیرد. این گردنبند را زیر تی شرت‌های یقه گرد می‌اندازند. گردنبندهای مردانه این سایزی را بیشتر با لباس‌های یقه هفتی و یا بدون دکمه می‌پوشند.

گردنبند ۵۵/۸ سانتی متری:

این نوع گردنبند زیر استخوان ترقوه قرار می‌گیرد. می‌توانیم آن‌ها را زیر و یا روی تی‌شرت بپوشیم.

گردنبند ۶۰/۹ سانتی متری:

بلندترین نوع گردنبند مردانه است. معمولاً گردنبندهایی که نماد دینی و یا مذهبی دارند را در این سایز می‌سازند. این مدل گردنبندها را زیر لباس و نزدیک به قلب می‌اندازند (بالای استخوان جناغ سینه).


نتیجه‌گیری:

هر چند که گردنبند طوق برای صورت‌های گرد مناسب نیست، اما اگر دوست دارید طوق بپوشید، فراموش نکنید که رعایت کردن استانداردها و پوشیدن گردنبند مناسب، زیبایی چهره، لباس و اندام ما را بیشتر می‌کند.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.