رودیوم، (معروف به طلا سفید، آب طلا یا رادیوم)

فلز نقره ای-سفید و از خانواده پلاتینیوم هاست که ارزش قیمتی آن چند برابر فلز طلاست (حدود هر گرم ۱۴۰۰ هزار). این فلز دوست داشتنی به عنوان یک روکش با کیفیت با براقیت بالا، مقاوم و همچنین ضد حساسیت بر روی سطح طلا، نقره همچنین الماس ها کشیده می شود. روکش رودیوم، علاوه بر اینکه ضد آلرژی است، اجازه نمی دهد که رنگ زیورآلات شما به سبزی گرایش پیدا کند. این همان تعریفی است که ما از آن به عنوان “رنگ ثابت” یاد می کنیم.
ضمنا به علت وجود این روکش یکسان روی طلا و نقره، چشم عادی قادر به تشخیص طلا یا نقره بودن محصول نیست و برای تشخیص آن نیاز به سنگ محک خواهد بود❌
.
روکش رودیوم یا طلا؟
همه چیز از دوران مادربزرگ های ما تغییر کرده است. اگر هنوز تصور می کنید بهترین روکش دندان طلاست، سخت در اشتباهید. اگر تمایل دارید زیورآلات شما (چه طلا و چه غیرطلا) همواره براق و زیبا باشد، بهتر است کالای شما روکش ودیوم داشته باشد.
.
نگهداری از روکش زیورآلات
این نکته را از یاد نبرید که روکش ها در اثر تماس زیاد با مواد شوینده شسته می شوند. اگر جواهرات شما روکش نداشته باشند، برق اولیه خود را از دست خواهند داد. پس برای اینکه جواهرات، بدلیجات و زیورآلات شما همیشه شبیه روز اول باشد، از زیاد شستن آنها خصوصا با مواد شوینده قوی خود داری کنید.
.

آبکاری مجدد
در صورت از بین رفتن روکش رودیوم با مراجعه به تعمیرکاران ‌طلا و نقره می توانید زیورآلات خود را با پرداخت و آبکاری مجدد، مثل روز اول براق و درخشان کنید. هزینه حدودی آبکاری روکش رادیوم در حدود ۴ هزار تومان برای هر گرم خواهد بود.
.
عمر روکش رودیوم چقدر است؟
پاسخ به این سوال ساده نبوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد. در استفاده دائم حدود یک سال و در استفاده مناسبتی بیش از دو سال.

◾️روکش رادیوم اگر به خوبی صورت گرفته باشد، واقعا ارزشمند است. چراکه در اینصورت تا مدت ها جای خود را بر روی انگشتر، گردنبند و یا محصول شما حفظ خواهد کرد.

◾️اگر محصول مورد نظر شما “انگشتر” است؛ باید بهتر و بیشتر از آن محافظت کنید. چراکه انگشتر جز زیورآلاتی است که همواره با پوست شما و محصولات شوینده در ارتباط است و اگر از آن به خوبی مراقبت نکنید، آن روکش دوست داشتنی رودیوم را از دست خواهید داد.

◾️رودیوم به ذات سفید است ولی قابلیت زرد شدن نیز دارد. زیورآلات نقره با آبکاری طلایی برای استفاده در مراسم ها مناسب می باشند و در استفاده دائم به مرور بعضی قسمت ها که بیشتر با پوست در تماسند به مرور سفید می شوند.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.